اموزش وپروش حساس وحیاتی ترین نهاد حاکمیتی در هرکشوری است چراکه اینده هرکشور درگرو امروز اموزش وپرورش ان کشور است وطبق فرمایشات رهبری معظم انقلاب اموزش وپرورش کانون ساخت اینده است 

باتوجه به اهمیت والای اموزش وپرورش سرمایه گذاری وبرنامه ریزی دقیق در زمینه اموزش وپرورش کشور امری اجتناب ناپذیر وضروری است که باید زیر نظر افراد خبره وکارشناس انجام شود
 هرگونه اقدام غیر کارشناسی ونسنجیده در این زمینه عواقب بسیار خطرناکی را برای آینده کشور خواهد داشت.
درتاریخ21. 7.1398 مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس رسید که اجرای آن به مثابه زنده به گور کردن نظام تعلیم وتربیت کشور است. متن این حکم اعدام (اموزش وپرورش) به شرح زیر است.‌‌ُ
سال تحصیلی 99‌ــ‌98 تمام واحدهای آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند، به‌گونه‌ای که به‌جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل ست با مدرسه باشد.

تبصره این ماده نیز تأسیس هر نوع مدارس خاص» را صرفاً با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر دانسته است.
بسیار جای تعجب وتاسف است که نمایندگان مجلس بدون هیچ تحقیقی وبدون انجام کار کارشناسی شده دست به تصویب چنین طرحی زده اند.
این مصوبه دارای مشکلات عدیده ای است که تصویب آن نمایندگان مجلس را زیر سوال می‌برد
مصوبه مذکور نه تنها با قوانین واسناد بالادستی و سال تحصیلی 99‌ــ‌98 تمام واحدهای آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند، به‌گونه‌ای که به‌جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل ست با مدرسه باشد.

تبصره این ماده نیز تأسیس هر نوع مدارس خاص» را صرفاً با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر دانسته است.
تصویب این طرح قشر دانشجو را در خصوص صلاحیت برخی از نمایندگان متعجب کرده است چراکه مصوبه مذکور علاوه بر اینکه  با اسناد بالادستی ومنویات رهبری مخالفت دارد دارای ابهامات ومشکلات اساسی داخل متن مصوبه است. 
اشکال اول ‌؛ دربند اول این مصوبه آمده است که دولت موظف است مدارس را به دوصورت دولتی وغیر دولتی اداره کند درحالی که درحال حاضر بدون این مصوبه مجلس نوع سومی برای مدارس در داخل کشور وجود ندارد به همین دلیل مجلس باید مقصود خود را ازین بند مشخص کند یا این بند را از مصوبه حذف کند که حذف این بند حذف کل مصوبه را در پی خواهد داشت 
اشکال دوم 
براساس بند های بعدی این مصوبه
دولت موظف است مدارس رو به گونه ای اداره کند که به جز مدارس استثنایی هیچ گونه مدرسه متنوعی در کشور نباشد

سوم اینکه در این مصوبه ملاک تنوع مدارس گفته نشده و این برای ما مبهم است که باید مشخص شود
اگر قرار است مدارس متنوع درکشور وجود نداشته باشد. مجلس ودولت برای تحصیل اقلیت های مذهبی، دانش آموزان بزرگسال، دانش آموزان نخبه و افرادنخبه مناطق محروم که مشغول تحصیل هستند و چه تدبیری اندیشیده اند
چراکه درمتن این مصوبه هیچ جایگزینی برای مدارس سمپاد، اقلیت های مذهبی، بزرگسال و. نیامده است واگر این. مصوبه با این شکل اجرا شود آموزش وپرورش با نابسامانی های بسیار عظیمی روبه رو خواهد شد.
علاوه براین ابهامات ومشکلات اساسی که در متن مصاحبه مشاهده می شود این مصوبه با اصل 75 قانون اساسی و منویات رهبری مغایر است
اصل 75 قانون اساسی بیان می‌کند که
؛ طرح‌های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.
درحالی که اجرای مصوبه مورخ 21.7.1398باعث افزایش هزینه عمومی خواهد بود ومجلس بدون توجه به اصل 75 قانون را تصویب کرده است.
رهبر معظم انقلاب (مدظله) نیز دردیدار که سال 1398با معلمان وفرهنگیان داشتند صراحتا فرمودند که مدارس استعداد های درخشان نباید تضعیف شوند درحالی که این مصوبه مدارس استعداد های درخشان را کاملا حذف خواهد کرد
این مصوبه با راهکار 3_5سندتحول بنیادین نیز مغایرت دارد
از معایب دیگر اجرای این مصوبه می توان به سوق دادن آموزش وپرورش به سمت امر شوم خصوصی سازی، پایین آمدن سطح کیفیت آموزش، ازبین رفتن عدالت آموزشی ودرو. اشاره کرد
با توجه به ادله گفته شده وتناقضات این مصوبه با اسناد بالادستی ومنویات رهبری وهمچنین باتوجه به ابهامات ومشکلات اساسی این مصوبه
 جریان دانشجویی دراستان قزوین از شورای محترم نگهبان درخواست رد این مصوبه به مجلس رادارد وهمچنین از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست دارد که بدون انجام کار کارشناسی شده نسخه برای آموزش وپرورش نپیچند.  این حرکت نمایندگان مجلس  اعلام جنگ علیه آموزش وپرورش  است که جریان دانشجویی را بسیار


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها